"اراده قوی، صبر و استفاده از فرصت‌ها، عامل موفقیت در صنعت دامپروری" |مصاحبه با دکتر احمد زارع شحنه؛ استاد فیزیولوژی دام و طیور گروه مهندسی علوم دامی دانشگاه تهران|

نوع مقاله : مصاحبه

نویسنده

دانشجوی کارشناسی‌ارشد تغذیه دام گروه مهندسی علوم دامی، دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، کرج، ایران

چکیده

در این شماره از نشریۀ علمی- ترویجی (حرفه‌ای) دامِستیک، به پای صحبتهای دکتر احمد زارع شحنه، استاد محترم گروه مهندسی علوم دامی دانشگاه تهران، مینشینیم. کسی که مجموعه‌ای از موفقیت‌ها در ابعاد مختلف دانشگاه و صنعت را در کارنامه خود دارد و پیشتر نیز مدیر گروه مهندسی علوم دامی دانشگاه تهران بوده‌ است.
دکتر احمد زارع شحنه در سال 1339 در تهران چشم به جهان گشود. ایشان دوران تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان خود را در شهر تهران بودند و با قبولی در رشتۀ مهندسی علوم دامی دانشگاه شیراز، برای ادامۀ تحصیل به شیراز رفتند. همچنین مدرک مقطع کارشناسی‌ارشد خود را در رشتۀ علوم دامی در دانشگاه تربیت مدرس دریافت کردند. در سال 1370، با کسب پذیرش در رشتۀ فیزیولوژی دام از دانشگاه سیدنی در مقطع دکتری، به همراه خانواده عازم استرالیا شدند و پس از اتمام مقطع دکتری تخصصی، چهار سال بعد به ایران بازگشت و به عنوان استادیار گرایش فیزیولوژی دام در گروه مهندسی علوم دامی دانشگاه تهران فعالیت خود را آغاز نمود. هم اکنون ایشان استاد تمام و عضو هیئت علمی گرایش فیزیولوژی دام و طیور گروه مهندسی علوم دامی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران هستند که در طول دورۀ فعالیت خود راهنمایی و مشاوره تعداد بسیار زیادی از دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی را عهده‌دار بوده‌اند. همچنین دارای تعداد بسیار زیادی مقالات منتشر شده در نشریات، کنفرانس‌ها/همایش‌ها و کنگره‌های معتبر داخلی و بین‌المللی هستند.
در ادامه با این استاد فرهیخته به صحبت می‌نشینیم: